.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قول نعمت زاده برای حمايت ازشركت صنايع چوب و كاغذ مازندران

جلسه يك ساعته نماينده ساري و مياندرود و مديرعامل كارخانه چوب و كاغذ مازندران با وزير صنعت معدن و تجارت در محل اين وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران جلسه مذكور با هدف راه اندازي  خط سوم توليد ماشين كاغذ وافزايش اشتغالزايي در اين كارخانه برگزار شد . جلسه  اي كه در ابتداي آن  ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با ابراز خرسندی از برپايي اين جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران پرداخت و گفت:توجه و تمرکز بر روی نیرو های متخصص از اهداف اصلی شرکت طی سالهای گذشته بوده است وبا ایجاد نظام پیشنهادات و با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان زبده ، این شرکت و مدیریت همواره سعی نموده است که در شرایط آنلاین قرار بگیرد.

روغني:نياز به راه اندازي خط سوم توليد در شركت صنايع چوب وكاغذ مازندران از الزامات بقاي اين شركت است.

 روغنی با تقدير از حمايت هاي مهندس  دامادي، به مشکلاتي كه اين كارخانه بدليل وجود تحريم ها با آن دست به گريبان است اشاره كرد و افزود: علیرغم این ما توانستیم بربسیاری از مشکلات فائق آئیم و امروز راههای توسعه پایدار را در این شرکت بزرگ هموار سازيم.

• مدیرعامل شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای ضروری این شرکت راه اندازی خط سوم است بیان داشت: با توجه به نیاز کشور به كاغذ ، راه اندازی خط جديد از الزامات بقای این شرکت محسوب شده و نقش ملي و محوري را براي بي نيازي به توليدات خارجي و تامين بخشي از نياز مصرفي كاغذ كشور با توليد150000 تن كاغذ در سال  نويد ميدهد.در راستاي طرح هاي توسعه اي اين شركت نيز پروژه توليد خميراز كارتن هاي باطله (  ( OCC .در دستور كار قرار گرفته و قرارداد اوليه آن براي اجرا در دست اقدام وحداكثر در هجده ماه آينده شاهد افتتاح آن خواهيم بود . اين طرح كه يك پروژه زيست محيطي محسوب شده با بازيافت مواد باطله سلولزي در جهت استفاده بهينه از منابع ملي گام بر ميدارد و سهم بسزايي در كاهش هزينه هاي تمام شده محصولات و كاهش مصرف چوب تا 120000 تن در سال را به دنبال دارد .

نعمت زاده: دولت حمايت از شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران را در دستور ويژه خود دارد

  در ادامه اين ديدار مهندس نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت پس از استماع گزارش با اشاره به فحواي اقتصادي در نامگذاري سالهاي گذشته از سوي رهبر معظم انقلاب  گفت:در سالهای گذشته همواره شعار مقام معظم رهبری توجه به حمایت از تولیدات ملی بوده است و نگاه بلند ایشان به عرصه اقتصاد از مهمترین اولویت هایی بوده  که همواره مورد توجه ورصد ایشان قرار گرفته است .

وی با اشاره و توجه به سرمایه های ایرانی گفت: از بدو تاسیس شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران شخصآ نظارتهائی بر عملکرد این شرکت داشته ام و اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به عملکرد مدیران این شرکت داشته باشیم شاهد سیر صعودی این شرکت خصوصآ در سالهاي اخير علیرغم ايجاد مشکلات تولید و ساير محدوديتهاي ناشي از تحريمهاي بين المللي  بوده ایم. .

  وزیر صنعت ،معدن وتجارت با اشاره به اینکه كاغذ بعنوان يك كالاي استراژي  وهمچنين استراتژيك بودن شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران افزود: امروزبايد توجه مسئولین کشوری و استانی به صنایع چوب و کاغذ مازندران معطوف گردد و اخذ تسهیلات ارزي و ريالي و مطالعه پروژه و راه اندازی خط سوم یکی از ضرورت های این صنعت است و اين وزارتخانه قطعآ باحمايت كامل خود و هموارکردن نیازهای این شرکت و تامين بخش وسيعي از منابع ارزي و مالي در اين پروژه  پیش قدم  تا بخشي از نياز مصرف كشور به كاغذ مرتفع گردد و در اين راستا بر حمايت ،تامين منابع و تسهيلات مالي ، رفع هر گونه مشكلات پيش رو و توجه بيشتر به توسعه فعاليتهاي اين شركت از سوي سهامداران محترم اين شركت ،كليه مسئولين دستگاههاي اجرائي استان و كشور  تاكيد داشته اند. وي در ادامه اشاره كرد با توجه به اينكه راه اندازي و افتتاح اين پروژه عظيم در زمان تصدي ايشان در وزارت صنايع وقت در سال 1376 بوده  و شناخت كافي از روند فعاليتهاي آن دارم از هيچ كوششي براي ارتقاء بهره وري و توليدات ، حفظ اشتغال پايدارو توسعه فعاليتهاي  اين شركت دريغ نداشته و با نظر به چشم انداز توسعه ، اين شركت بايد به قطب صنعت توليد كاغذ در خاورميانه تبديل شود. وي خاطر نشان كرد با توجه به گزارش مدير عامل شركت صنايع چوب و كاغذ مبني بر وجود بزرگترين جنگلهاي دنيا در همسايگي ما به مساحت 140ميليون هكتار در سيبري و در كشور روسيه  و قوانين سختيگرانه واردات چوب به كشور كه حتمآ ميبايست با پوست وارد شود ، اين موضوع را مورد بازنگري قرار داده و همچنين با اشاره به خدمات ارزنده اين شركت در حفظ و صيانت از جنگلهاي شمال كشور از طرحهاي جنگلداري، از حقوق اين شركت دفاع نموده تا با هماهنگي سازمانهاي ذيربط و رعايت الزامات قانوني زيست محيطي نسبت به افزايش سطح برداشت از جنگلها در جهت رفع كمبود مواد اوليه اين شركت مساعدتهاي لازم بعمل آيد.وي در پايان  اين نشست بازديد از اين مجموعه صنعتي را در آينده نزديك از برنامه هاي آتي خود عنوان داشته تا از نزديك شاهد فعاليتهاي نيروهاي صديق آن باشد.

دامادي:افزايش رضايت ، كمبود نقدينگي و مواد اوليه     

در ادامه این دیدار محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود ضمن تشکر از وزیر صنعت،معدن وتجارت ، با تاسي از خلق و خو ، تعهد و مردم دوستي و عشق به خدمت به آحاد مردم از پدر بزرگوار و مرحومشان عزت الله دامادي همواره  دغدغه کارو تولید و رفع مشكلات مردم را داشته اند گفت:صنایع چوب و کاغذ مازندران بعنوان یک صنعت اشتغالزا و پایدار مطرح بوده است و طی سالهای اخير بدلیل مدیریت صحیح علیرغم همه مشکلات به بالاترین ظرفیت تولید خود در سنوات گذشته دست يافته است.

و ی افزود: امروزو در شرایط کنونی بیشترین رضایتمندی در بین کارگران و پرسنل این شرکت بوجود آمده است و این میسر نگشته مگربا همدلی و هم افزایی در بین پرسنل پرتلاش و مديريت توانمند و ساعي آن.

نماینده مردم ساری و میاندرود افزود:در حال حاضر یکی از نیازهای اصلی این شرکت کمبود مواد اوليه و مشکلات نقدینگی است و با توجه به تعرفه بالای واردات مواد اولیه بخصوص مقررات سخت واردات چوب،نياز است تا در راه اندازي كارخانه occ  كه مواد اوليه را از كاغذهاي باطله تامين ميكند اهتمام ويژه اي توسط كليه مسئولان محترم صورت گيرد.

دامادي درادامه از وزير محترم صنعت و معدن و تجارت درخواست توجه بيشتر رابه تخصيص اعتبارات لازم براي كيفي سازي شهرك هاي صنعتي و توسعه آنها تكميل و بهره برداري واحدهاي صنعتي نيمه تمام و فعال سازي آنها به منظور صيانت ازتوليد واشتغال كه يكي از دغدغه هاي اين استان بوده به عنوان كرد و ايجاد رديف بودجه براي حمايت از صنايع كوچك ، تقويت صندوق ضمانت سرمايه گذاري براي اين بخش و حمايت آمايش سرزميني اين حوزه بصورت ملي ضروري و با اهميت ميباشد و مشاركت و دستورات ويژه وزارت مطبوع از اهم خواسته هاي اعلام شده براي ايجاد اشتغال مولد و پايدار دراين نشست بوده است واعتقاد داشت توسعه صنعتي كشور و افزايش سهم اين بخش در اشتغال كشور واستان سبب توليد ثروت و سرمايه براي كشور مي شود و در بلند مدت ميتواند بسياري از مشكلات اقتصادي و اجتماعي كشور را در بخش هاي مختلف حل كند.

نماينده محترم مردم ساري تصريح كرد بايد دغدغه صنعت گران و فعالين اقتصادي كشور در جهت رفع موانع توليد باشد چرا كه اين موضوع در سال حماسه سياسي و اقتصادي امري مهم تلقي مي شود.

اين جلسه يك ساعته با قول حمايتي مهندس نعمت زاده مبني بر «كمك دولت به كارخانه چوب و كاغذ مازندران از صندوق توسعه ملي» همچنين تلاش براي راه اندازي كارخانه (OCC) و تشكيل كارگروهي جهت « افزايش توليد و اشتغالزايي» در اين كارخانه به پايان رسيد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 مهر 1392
سلام من بعنوان يكي از كارگران شركت چوب و كاغذ از آقاي دامادي و دكتر روغني سپاسگزارم و اميدوارم مسئولين مملكت شرايط اين كارخانه را درك كنند و با رفع تحريم داخلي كه كمبود مواد اوليه چوبي را رقم زده مانع شكوفائي و رونق اين صنعت نشوند
نا شناس 17 مهر 1392
از تلاش شبانه روزي مدير عامل شركت چوب و كاغذ مازندران و تمامي مسئولين و نمايندگان بويژه آقايان دامادي و شجاعي و دكتر يوسف نژاد تشكر ميكنيم. جمعي از كارگران چوب و كاغذ مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.149 seconds.